Már öt éve, hogy megjelent az aktuális 3-as – ideje, hogy hamarosan megérkezzen az utódja. Szaporodnak is a kémfotók a tesztelt prototípusokról, de az álcázás még nem enged túl sokat láttatni, épp csak annyit, ami elegendő egy kis találgatásra.
Állítólag kerek öt centit nő hosszában az F30 kód alatt futó következő generációs hármas, de a nagyobb tengelytávnak köszönhetően jobban lehet majd terpeszkedni az utastérben. Körvonalaiban az 5-ösre hasonlít a legjobban, egyes források viszont azt állítják, a jövő évben bemutatkozó F20-as 1-esnek a padlólemezére épül.
Hihetőbbnek tűnik a hajtásláncról kiszivárgott információ. Az alapmotor a Miniből átvett, 150 lóerőre szelídített 1,6-os turbó lenne, míg közvetlen befecskendezésű, szintén turbós kétliteresek képviselnék a józan választást a háromliteres hathengeresek mellett. Automata váltóként az egyetlen opció a jól ismert nyolcsebességes ZF egység lenne, ami nem meglepő, hiszen az aktuális 5-ösben és X3-asban is harmonikusan illeszkedik a kisebb motorokhoz is.
Nem is a következő egy-két év ígérkezik izgalmasnak a BMW háza táján, hanem a 2013-ra beharangozott új korszak. A radikális hibrid hajtású típusok, és az elsőkerékhajtású platform beékelése az egyre terebélyesedő családfába hozhat nagy változást Münchenben, csak azt nehéz megjósolni, mennybemenetel vagy apokalipszis felé tartanak-e.
Fotók: Worldcarfans