Na végre, elkészült az igazi Maybach kupé!

2010.12.31. 17:42

Xenatec, valószínűleg nem sokat mond ez a név az autóiparban csak felületesen jártasaknak, mostantól azonban tudni fogják, hogy egy speciális átépítésekkel foglalkozó német cégről van szó.
Ők látták meg a remek lehetőséget a Maybach kupéban, ezért le is szerződtették gyorsan Fredrik Burchhardtot, a csodálatosan szép Exelero-közúti teszt-tanulmány formatervezőjét.


Az Exelero - minden potenciális vásárló nagy bánatára - csak egyetlen példányban készült el annak idején, a Fulda nagy sebességindexű gumiabroncsait tesztelték rajta, majd 8 millió dollárért megvette André A. Jackson dél-afrikai gyémántmilliárdos.

Igaz ugyan, hogy svájcban potom 730 ezer dollárért árulnak Exelero replikát Dodge Viper-alvázon, de valójában egy Viper és egy Maybach között akkora technológia szakadék tátong, mint a Grand Canyon, így - a formán kívül - sok köze nincs egy eredetihez.

A Xenatec azonban nem replika, hanem teljesértékű kupé, még akkor is, ha az 57S-modellből készült. Maga az átépítés olyan szintű lett, hogy az új autót egyenesen a stuttgarti Daimler-központban mutatták be, már csak azért is, mert az építést a gyár a kezdetektől fogva támogatta. Az elegáns és klasszikus arányú kupé felvevőpiaca nem is kérdéses, hiszen a projektbe azonnal betársult mintegy 90 millió dollárral a szaúdi AutoKingdom. Az elkövetkező három évben a Xenatec és az AutoKingdom mintegy 100 darabot készülnek legyártani a V12-es, több, mint 600 lóerős kupéból, körülbelül 890 ezer dolláros áron.

Elmondásuk szerint már most egyévi gyártáshoz elegendő megrendelésük van. Ha netán addig nem tudna várni, akkor siessen, az első példány igazán jutányos áron vár gazdára Rijádban .

Burchhardt úr előtt pedig le a kalappal, az Exelero egyenesen döbbenetes volt és ezzel a kupéval sem nyúlt mellé.