Kislány a Toyotánál

2011.01.02. 13:04



Egy tokiói lapnak adott interjújában Mori Ikuo, a Fuji Heavy Industries elnöke megerősítette a hírt, mely szerint a Toyota/Subaru rég várt sportkupéja piacra lép az idei év második harmadában.

A széleskörű tesztelő- és nyúzófázis már a végéhez ért, az autó gyártásközeli állapotban van, csupán a dizájner-részleg végez el egy-két apró simítást még. Ikuo szavai kicsit megrettentették az új modellben az AE86 utódját látó fanatikusokat, hiszen olyan tulajdonságokat helyezett előtérbe, mint a kényelem és az alacsony fogyasztás.

Szerencsére következő mondatában elhangzott a tény, hogy az autó súlypontja alacsonyan van, így egy igazán ütőképes és agilis gép lett belőle. Ez javarészt a Subaru kétliteres, turbófeltöltéses, 260 lóerős boxermotorjának és a könnyű építésnek köszönhető.

A természetesen hátsókerék-hajtású sportkupé ugyan a tanulmány egy-két radikális megoldását elveszíti, cserébe megmarad a hatsebességes kéziváltó és nagy valószínűség szerint szériafelszereltség lesz az önzáró sperrdifi. Az alacsony árról szóló pletykáknak bedőlnünk azonban nem kell, sem a Subaru sem a Toyota nem olcsóságáról híres, minden bizonnyal a Nissan 370Z-szintjére lövik majd be.

Ez azonban még mindig nagyon kedvező ahhoz képest, hogy egy igazi drivers car-t kapunk majd a pénzünkért.
De vajon mi lesz a neve? Netán visszahozzák a Celicát? Akárhogy is, egyelőre nem marad más, csak végignézni a remek galériát és várni a csodát.