Kínai kézbe kerül a Pininfarina?
Az utolsó független olasz autótervező stúdió is külföldi befektetőhöz kerülhet: ha igaz, egy kínai autógyár a legesélyesebb vásárlójelölt.
A recessziók és válságok szép lassan felemésztették az autóiparral foglalkozó kisebb autóépítő vállalkozásokat. Évekkel ezelőtt felszámolták a francia Matrát, tönkrement az olasz Bertone és a Karmann, az Italdesign pedig a Volkswagen-csoport része lett. A nagyobb karosszériaépítő és tervezőcégek közül már csak a Pininfarina maradt, de ez is eladó, és akad is bőven jelentkező, amely megvásárolná.
A legfrissebb hírek szerint a BAIC nevű kínai cég került a legközelebb ahhoz, hogy megvásárolja a patinás olasz stúdiót. Ez a cég legutóbb azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy megvette a Saabtól az összes régebbi típusának gyártósorát és gyártási jogait, így a 9-3-ast és a régi 9-5-öst is kínálja Kínában. Úgy hallani, ezeknek az autóknak a továbbfejlesztését is a Pininfarinára bíznák, és újabb modellek tervezését is elkezdenék az olaszok segítségével. Hasonló céllal venné meg az olasz céget két másik kínai autógyártó, a Brillance Auto és a viszonylag ismeretlen Anhui Jianling, illetve két indiai vállalat, a Bajaj és a Mahindra is. A kérők között egyetlen kakukktojás akad, a kanadai Magna, amely az osztrák Steyr révén már ma is a legnagyobb, bérmunkában autókat készítő vállalat Európában, és nyilván egyaránt profitálna a Pininfarina tervezési tapasztalataiból, és jelenleg kevéssé kihasznált autógyártó részlegéből.
Az már biztosnak látszik, hogy a Pininfarina is külföldi kézben végzi, csak az a kérdés, hogy a Volvóhoz hasonlóan a kínai autóipar felzárkóztatását szolgálja-e majd, vagy sem.