Az új Trabi csak álom marad?
Hiába váltott ki hatalmas lelkesedést, a 2009-ben leleplezett Trabant nT prototípus nem keltette fel a befektetők érdeklődését.
Német sajtóhírek szerint a prototípus gyártója, az Indikar önmagában nem képes előteremteni a fejlesztéshez szükséges mintegy 30 millió eurót, és eddig nem tudtak megfelelő befektetőt felhajtani. A tervek szerint a Trabantot idéző formák alatt egy korszerű elektromos hajtáslánc dolgozott volna: a számítások szerint a 65 lóerős villanymotor mintegy 160 km megtétele során merítette volna le a telepeket, amelyeket mintegy 8 óra alatt lehetett volna újratölteni.
A divatos műszaki koncepció és az eltalált forma alapján mi is azt gondoltuk, hogy a Trabant nT-nek lehet jövője – és talán nem is tévedtünk volna nagyot, ha nem jön közbe a válság. Így viszont nem túl valószínű, hogy a korszerű Trabi az eredeti terveknek megfelelően gyártásba kerülhet.