Ciento Once: vágyaink Mercedese
Egy kis tuningcégnél készült el az, amihez a Mercedesnél senki nem volt elég bátor. A C111 szupersportkocsira 41 éve vágynak az autóbuzik tömegei, de eddig még csak fel sem merült, hogy a Mercedes elérhetővé tegye a középmotoros álomautót.
A Ciento Once – spanyol nyelven száztizenegy – ugyanolyan újragondolása a legendás kísérleti Mercedes sportautónak, mint a Ford GT a GT40-esnek: tökéletesen hozza az eredeti karaktert, de a részletek elárulják, hogy korszerű modellről van szó. A sirályszárnyas ajtók, és a 70-es évek divatjának megfelelően egyszerű, alacsony ékforma még ma is ugyanolyan elképesztően dögösen néz ki, mint amikor először mutatták meg a közönségnek, bő négy évtizede.
Az eredeti C111-esek – három változat készült az évek során – különleges motorok tesztelésére szolgáltak: kettő Wankel-motorral, egy pedig öthengeres turbódízellel készült. A Texasban működő GWA azonban inkább a gép karakteréhez illő hajtást keresett, így került bele az 1990-es évek elejéről egy S600-as hatliteres V12-ese. A 408 lóerős gép félelmetes dinamikát ígér, különösen úgy, hogy az egész szerkezet csupán 1400 kilogramm, köszönhetően az alumínium és karbon karosszériaelemeknek. Ahol lehetett, persze az elérhető legjobb Mercedes főegységeket használták – a fékrendszer például egy S 55 AMG-ből érkezett.
A GWA egyelőre egyedi prototípusnak szánja a Ciento Oncét, bár a tuningcéget nyilván egyszerűbb lenne rábírni, hogy készítsen még néhány példányt, mint a Mercedes múzeumából megszerezni valamelyik eredeti C111-est, akár csak néhány körre.