Legalább öt új Cadillac jön
Lesz Mini-rivális városi kisautó, luxus-kompakt és hatalmas luxuslimuzin – a GM-nél mindent elkövetnek, hogy lenyomják a német és japán konkurenciát.
A Saab eladása után a Cadillac márka maradt a General Motors utolsó eszköze a prémium-szegmens meghódítására, de csak úgy, ha hatalmas tempóval fejlesztik a kínálatot, és megpróbálják minden területen befogni az Audit, a BMW-t, a Lexust és a Mercedest. Nem csak Észak-Amerikáról van szó, Európában és Kínában is versenygépessé kell tenni a Cadillacet, ennek megfelelően számos párhuzamos fejlesztési program indult az elmúlt hónapokban.
Az eddigi hírek alapján legalább öt új modell bemutatására lehet számítani. A legmeglepőbb kettő a Mini Cooper rivális, amelyet ULC néven, tanulmányautóként már láthatott a közönség, illetve a kompakt Cadillac, amely alighanem az Opel Astrával épül majd közös padlólemezre. Talán ezek számíthatnak a legnagyobb érdeklődésre Európában, de lesz még egy kisméretű és egy közepes SUV, és legalább egy testes szedán, amely a Mercedes S osztály komoly ellenfele lehet. Mindezek mellett persze a jelenlegi modellek menetrendszerű leváltása sem maradhat el, azaz a Cadillac rengeteg munkát ad majd a GM fejlesztőinek a következő öt-hat évben.
Az eladások növelése mellett a Cadillac másik célja a vásárlóbázis fiatalítása: a jelenlegi vevők átlag-életkora 62 év, azaz félő, hogy a Cadillac vásárlók tíz-tizenöt év múlva elfogynak, ha nem sikerül átcsábítani a külföldi prémium-márkáktól a fiatalabb korosztályokat. Erre is jók lehetnek a kisebb típusok, de emellett szükség lesz olyan, fiatalosabb hangulatú, kifejezetten sportos autókra is, amilyen például a nemrég bemutatott, és meglehetősen sikeres CTS Coupé.