VW: Ennyi SUV biztosan nem elég!
A Volkswagen nem viccel: az elkövetkezendő hét év távlati terveinek alapköve, hogy USA-beli eladásait megháromszorozza – és persze egyáltalán nem tettek le arról a tervükről sem, hogy a világ legnagyobb autógyártójává nőjék ki magukat.
A legkézenfekvőbb, és legegyszerűbb megoldást SUV modellcsaládjuk kibővítésében látják. Legelőször a kompakt-SUV kategóriában robbantanának – mondja Jonathan Browning, a VW USA igazgatója –, a későbbiekben pedig piacra dobnának egy igazán drabális, hatalmas, disznó terepjárót.
A 2010-ben az Egyesült Államokban leszállított 3,3 millió autó majd harminc százaléka SUV volt: a Honda CR-V modell volt a legkelendőbb, 203 714 eladással – a Volkswagen a kompakt Tiguanból 20 946-ot, a nagyobb Touaregből 4 713-at értékesített. Ugyanakkor német szakértők szerint a VW egyszerűen nem számít reális piaci tényezőnek az amerikai piacon, mivel termékei nem elég versenyképesek.
Az eladások növelését természetesen nem kizárólag a hobbiterepjárókra alapozná a cég: a hamarosan debütáló, agyon reklámozott, ám még név nélküli NMS (New Midsize Sedan) sikereiben is nagyon bíznak, hiszen a Passat nem volt kifejezetten kelendő áru az Államokban.