A Volkswagen lerántotta a leplet az NMS-ről (New Midsize Sedan): a detroiti autóshow kezdőnapjának délelőttjén annyi már kiszivárgott, hogy az új szedán a Passat nevet viszi tovább, estére pedig mindent tudni lehetett az autóról. Mint korábban írtuk, meglehetősen fantáziátlan, a kisebb VW modellek arányos nagyításával jöttek létre a formák, azonban a 2012-es Passat adatlapján ott van minden, amitől a gyár csodát remél.
A Volkswagen az elkövetkezendő hét évben meg akarja háromszorozni eladásait az Államokban – ehhez elengedhetetlen volt egy új, kényelmes családi batár megépítése. Az új Passatnak gyakorlatilag két feladata volt: legyen nagyobb és olcsóbb, mint a konkurens amerikai Honda Accord, Ford Taurus, vagy Toyota Camry.
A 2 804 milliméteres tengelytávval az első kritérium tökéletesen teljesül – az amerikaiak meg fogják kapni azt a helykínálatot, amihez hozzá szoktak. Egyelőre nem lehet pontosan tudni, mennyibe fog kerülni, az azonban biztos, hogy a Volkswagennek sikerült 20 ezer dollár alatt tartania a Passat árát, ami szintén versenyképességet biztosít – a vetélytársak tipikusan ebben az árkategóriában mozognak.
Három motor közül választhat majd a vevő. A legtakarékosabb a 2,0 literes, négyhengeres turbó dízel lesz, melynek maximális teljesítménye 140 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 320 newtonméter. Ezt követi a 2,5 literes, öthengeres benzinmotor 170 lóval és 240 newtonméterrel, a csúcsmodellbe pedig a 280 lóerős, 3,6 literes V6-os benzinmotort szerelik, mely 350 newtonméteres nyomatékra képes.
A 2012-es Passatot a cég új, amerikai üzemében fogják gyártani Chattanoogában, Tennessee-ben. Az autó az idei utolsó negyedévben kerülhet az ottani kereskedésekbe.