Nem először látunk ilyet egy Chevrolettől: a régi szörnyeteget egy határozottan vállalható modellel váltják. Ez történt a családi egyterű-fronton , és most az Aveo szedán is határozottan előnyére változik.
Az ötajtós Aveóval már találkozhattunk tavaly ősszel, de a szedánról, amely nálunk kifejezetten népszerű lehet az elődmodell gyakorisága alapján, csak most rántották le a leplet. Elsőre feltűnhet, hogy ezt az autót eleve négyajtósnak tervezték, azzal a céllal, hogy a vásárlók vegyék. Így nincs az az érzésünk, mint az első Renault Thaliával, hogy utólag nyálaztak rá egy puttonyt, mert muszáj volt, és nem is rontották el direkt a formát, mint a Logannál, nehogy konkurenciát jelentsen a drágább modelleknek. Az összkép itt kellemesen dinamikus, és épp elég átlagos ahhoz, hogy bárkinek megfeleljen. A négy körlámpás orr-rész akár még dögösnek is nevezhető, bár épp ez az a részlet, amely az ötajtóson is ugyanígy néz ki.
A szedánnal a GM persze nem Európára koncentrál, ezt tükrözik a bemutatott modellhez választható motorok is. Két, csaknem egyforma teljesítményű benzinesről van szó: a kisebbik 1,4 literes és turbófeltöltéses, 138 lóerővel, 200 Nm-es csúcsnyomatékkal és hatfokozatú kézi váltóval. A konzervatívabb vásárlóknak szól a 135 lovas 1,8 literes szívómotor, ehhez ötsebességes manuális vagy hatos automata választható. Hozzánk értelemszerűen gyengébb motorokkal, de valószínűleg többfélével jön majd az Aveo szedán – alighanem ugyanazokkal, amelyekkel a csapott hátú változat is.
Várhatóan a négyajtós modell lesz az igazi világautó, hiszen Európán kívül népszerűbb a szedán-forma, mint a hatchback, így Észak-Amerikán kívül Kínában és a Távol-Kelet más országaiban is ezt lehet könnyebben eladni. Az amerikai piacra a típus Sonic néven érkezik, de Európában valószínűleg marad az Aveo elnevezés.