De hát ezt ismerem, ez... Bizony, ez az, és mindenki ugyanilyen formában kapja majd, akár európai, akár amerikai.
Detroitban mutatták be Vertrek néven, és még csak tanulmány, de ha az átdolgozott orr-részt nem nézzük, tízből kilencen biztosan rávágják, hogy mi ez: a Ford Kuga. Az persze eddig sem volt titok, hogy a Ford az összes modellt egységesíteni akarja, hogy ezzel spóroljon. A Focusszal és a Fiestával kezdődött a folyamat, de még messze nincs vége, és a következő állomás épp a kompakt SUV kategória lesz. Az amerikai Escape ugyanis nem tartható tovább piacon, az európai Kuga pedig elég korszerű, és talán elég vonzó is, hogy átvegye a helyét. Már csak annyi volt hátra, hogy hozzáigazítsák az amerikaiak ízléséhez, és egy hangyányit nyújtsanak rajta, hogy ne legyen fanyalgás a térkínálat miatt.
A Vertrek persze még nem a végleges autó, csak tanulmány, amely lehetőséget ad a Fordnak, hogy felmérje az amerikai reakciókat, és még időben változtasson a terveken, ha valami túl sok kritikát kap. Annyit azért megtettek, hogy új fazonú orr-részt terveztek a Kugára, lapos, sunyi tekintetű fényszórókkal és sok vicsorgó nyílással, de Európában ezt sem lesz nehéz elsütni, mondjuk a következő modellfrissítés alkalmával. A műszaki tartalom az aktuális divathoz igazodik: 1,6 literes turbómotort szereltek a tanulmányba stop-start elektronikával, de a szériagyártmányba, amely 2012-ben érkezik, nyilván sokkal többféle motor kerülhet, köztük valami erősebb benzines, és legalább egyféle dízel is.