Új Mercedes SLK: csőr nélkül szebb?
Az új roadsternek nincs műmájer versenyautó-nózija, inkább elegáns és hatékony - egy igazi mini-SL, levesestányérnyi csillaggal az orrán.
Az új roadster formája konzervatívabb lett, azaz ilyen szempontból inkább emlékeztet a legelső generációra, mint a közvetlen elődjére. A lényeg, azaz az összecsukható keménytető, a hosszú orr és a Mercedes-jelvény maradt, de a csőrös hűtőmaszk-kialakítást feladták: az SLK ismét olyan, mintha az SL kisöccse lenne. Igazán érdekes formai megoldás nem is igen akad az autón – talán az első fényszórók kialakítása ragadja meg leginkább a tekintetet. Ugyanakkor az átalakítás jót tett az autó légellenállásának: a formatényező 0,32-ről 0,3-ra csökkent.
A típus eleinte csak négy- és hathengeres motorokkal érkezik. Az alapváltozatba a C osztályból jól ismert 1,8 literes, turbós négyhengeresek kerülnek, 184 vagy 205 lóerővel, a csúcsváltozatba pedig 306 lóerős, közvetlen befecskendezéses, 3,5 literes V6-ost szerelnek. Már a legolcsóbb SLK 200 is egész jól megy majd: 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 242 km/h. Az erősebbik négyhengeres, az SLK 250 6,6, az SLK 350 jelzésű V6-os modell 5,6 másodperc alatt van 100-on, a és mindkettőt 250 km/h-nál fékezi meg az elektronika. Úgy tűnik, az összes típusba a Mercedes hétfokozatú automatája kerül, kivéve az alapmodellt, amelybe kézi váltót szerelnek majd. Később persze további változatokat is piacra dobnak, így lesz turbódízel 2,1 literes, két turbós négyhengeressel és AMG kivitel is, várhatóan 5,5 literes V8-as szívómotorral.
Az új SLK premierjét a márciusi Genfi Autószalonra időzítik, és a forgalmazás is beindul még a nyár folyamán, így a Mercedes nem kési le a teljes 2011-es kabrió-szezont, ami egy ilyen modell esetében lényeges. A kisebbik Mercedes roadster alapára 38 675 euró lesz, míg a hathengeres csúcsváltozatért 52 300 eurót kérnek.