Túl erős a konkurencia, így a japánok inkább hátat fordítanak Európának, és más piacokra koncentrálnak. Így hozzánk már csak a Toyota és Subaru néven kerülhet be néhány típusuk.
A márka Magyarországról már évekkel ezelőtt kivonult – az autóikat gyakorlatilag képtelenek voltak eladni, mivel túl drágák voltak – és most Európát is elhagyja a kisautóiról ismert márka. Egy ilyen lépés persze nem megy egyik napról a másikra, így csak 2013 januárjában szűnik meg az európai forgalmazás, és legalább tíz évig még kénytelenek biztosítani a szervizhátteret, illetve az alkatrész-ellátást az addig eladott autókhoz, de a kivonulás már eldöntött tény.
A Daihatsu lépése persze érthető: a konkurencia egyre erősebb Európában, egyre több vállalat kínál kisautókat, és a verseny még tovább erősödik majd, ahogy egyre alacsonyabb lesz a szén-dioxid-kibocsátás korlátozása. A japán cégnek pedig nincs elég forrása ahhoz, hogy Európa számára külön fejlesszen, ahogy legtöbb vetélytársa teszi. Ráadásul a Daihatsu a japánok között is elég jelentéktelen, ismeretlen márka maradt az európai vásárlók többsége szemében, így jobb eredményekkel kecsegtet, ha a Daihatsu itt is eladható modelljeit a cégcsoport más márkáin keresztül forgalmazzák. Ez nem is lesz nehéz feladat, hiszen a Daihatsu a Toyota leányvállalata, így mind Toyota, mind Subaru néven kínálhatja az autóit.
A márka így a jövőben elsősorban távol-keleti tevékenységére koncentrál majd: az Európában felszabaduló erőforrásokból Japánban és Kínában erősítik majd a jelenlétüket.