Kidobják a legjobb VW motort
Hiába lett az Év Motorja két alkalommal, a kompresszoros-turbós 1,4 literes túl komplikált, hogy maradjon.
A Volkswagen annak idején fontos szerepet vállalt a hengerűrtartalom-csökkentési divat megteremtésében ezzel a motorral. A mechanikus kompresszor és a turbófeltöltő párhuzamos használatával úgy tudták 180 lóerőig fokozni az 1,4 literes blokk teljesítményét, hogy közben alacsony fordulatszámon sem lett erőtlen, és egyáltalán nem érezhető a turbó késedelme. Ráadásul a fogyasztása is visszafogott, a Golfban például 6,3 literes érték érhető el 100 kilométeren, vegyes ciklusban.
A probléma az, hogy a kétféle feltöltő miatt ez a legkomplikáltabb és legdrágább motor a VW kínálatában, így nem igazán éri meg kínálni. A helyét várhatóan szimpla turbómotorok veszik át a közeljövőben, 1,6, 2 literes hengerűrtartalommal. Az utóbbi, már most is széles körben alkalmazott motor a legerősebb változatok helyére érkezik, míg az egyhatos, amely még fejlesztés alatt áll, a 140 és 170 lóerő közti tartományt fedheti le.
Pontosan még nem tudjuk, hogy a váltásra mikor kerül sor, de úgy hallani, az 1,6 literes TSI motort még az idén bemutatják, és ezzel megkezdődhet a kétfeltöltős technika búcsúztatója.