Új turbómotor a BMW-től
A kétliteres négyhengeres 245 lóerős lesz, és elsőként az X1-esbe építik be, tavasztól. Ezzel lényegében teljes a sor: a V8-as és a hathengeres turbómotorok után már négyhengerest is kínál a BMW.
Ahogy a konkurensek zöme, a BMW is a régi szívómotorok leváltásán dolgozik. A kétliteres turbómotorral újabb lépcsőfokhoz érkeztek: ezzel már ki lehet váltani a kisebb hathengereseket is, nagyjából 3 literig. A négyhengeres ugyanolyan kettős megfúvású turbót kapott, mint a 3 literes hathengeres – többek közt ennek köszönhető, hogy viszonylag erős lett. Csúcsteljesítménye 245 lóerő 5000-es percenkénti fordulatszámon, a 350 Nm-es nyomatékcsúcs pedig már 1250-es fordulattól rendelkezésre áll, így aligha lesz hiányérzete azoknak, akik már ezt kapják, sorhatos helyett.
Elsőként az X1-es, pontosabban az xDrive28i változat kapja meg az új motort, amellyel 6,1 másodperc alatt érheti el a százas tempót, legfeljebb 240 km/h-val haladhat, és vegyes ciklusban 7,9 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Az alapkivitelbe hatfokozatú kézi váltó kerül, de nyolcsebességes automatával is elérhető lesz, persze némi felárért.
Az N20 jelzésű négyhengeres turbómotor pályafutása ezzel persze épp csak elkezdődik: később az összes BMW típusban felbukkan majd az 5-ösig és az X3-asig bezárólag. Nem kizárt az sem, hogy a BMW is élni fog a turbómotorok rugalmasan változtatható teljesítménye adta lehetőséggel, és később készülnek gyengébb kivitelek is, sőt, később egy 1,6 literes turbómotor is készülhet a négyhengeres szívómotorok kiváltására.