FF, az első családi Ferrari

2011.01.21. 13:52

Megdöbbentő, kombiszerű karosszéria, viszonylag nagy csomagtartó, hajtott első kerekek, és persze 12 henger – ez a luxus-Ferrarik új csúcsa.

A Ferrarinál alighanem úgy gondolták, már kimerítették a klasszikus luxuskupé-sémában rejlő lehetőségeket, így a 612 Scaglietti utódját már új elvek alapján tervezték. Ami először szemet szúrhat, az a magasan végződő tetővonal: az FF (Ferrari Four) nevű modell egyfajta átmenetet képvisel a kombik és a kupék között, ami nyilvánvalóan jót tesz a helykínálatnak, bár elég merész húzás épp a legdrágább, és hagyományosan konzervatív vásárlókat megszólító modell esetében.

A Pininfarina formatervezői persze igyekeztek gusztusosan csomagolni az autót: masszív domborulatokkal a hátsó kerekek felett, nyúlánk, könnyed orr-résszel és hatalmas kerekekkel ellensúlyozták a lágy kupé-tető hiányát. Az összkép így is meglepő, de ha a régi vásárlóknak nem is feltétlen tetszik majd, biztosan szerez majd újakat. Ráadásul az előddel ellentétben, amely hasonlóan termetes gép létére mindössze 240 literes csomagteret kínált, az FF-be tényleg beleférnek a család csomagjai. A 450 literes raktér az ülések lehajtásával ráadásul még bővíthető is egészen 800 literig, így nem túlzás azt állítani, hogy ez az első igazi családi Ferrari.

Nem csak a forma sikerült különlegesre, hanem a műszaki tartalom is. Ez az első sorozatban gyártott összkerékhajtású Ferrari. A tervezők szerint a 4RM fantázianevű hajtásrendszer különlegesen könnyű – mintegy 80 kilogrammal nyom kevesebbet, mint a manapság elterjedt megoldások – de nem kevésbé hatékony azoknál. A részleteket még nem ismerjük, de valószínű, hogy a Ferrari által korábban szabadalmaztatott, alkalmanként bekapcsolódó fronthajtásról van szó, amelyet elektronikusan vezérelnek. A motor már kevésbé forradalmi, bár a 6262 köbcentis, 65 fokos V12-es a maga 8000-es fordulatnál felszabaduló 660 lóerejével és 6000-nél jelentkező 683 Nm-es csúcsnyomatékával épp elég félelmetes, még egy ilyen hatalmas testben is. Bár az FF 1,79 tonnás, 4,907 méter hosszú, 1,953 méter széles és 1,379 méter magas, azaz igazi óriás a sportkocsik között, a tervezői könnyed vezetési élményt ígérnek, ami az autó paramétereit ismerve nem is lehetetlen.

A teljes tömeg 53%-a jut a hátsó, és 47 az első tengelyre, a lengéscsillapítók karakterisztikáját fokozatmentesen, folyamatosan igazítja az elektronika az útviszonyokhoz, a Brembo által szállított fékrendszer pedig karbon tárcsákkal lassítja a gépet. Így várhatóan kanyargós úton legalább akkora élvezetet nyújt majd az FF, mint az elődje, miközben a 3,7 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra és a 335 km/h-s végsebesség révén egyenesben is viszonylag kevés ellenfele lesz az utakon. Egy ilyen erős és súlyos autó persze aligha lesz igazán takarékos, de a 15,4 literes vegyes fogyasztás így is hatalmas előrelépés a leköszönő 612-es 20,5 literes adatához képest.

Az FF-et élőben a Genfi Autószalonon állítják ki először, és még az idén elkezdik a gyártást is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.