Kipusztulnak a nagy Mitsubishik

2011.01.21. 16:26

Kidobják a Galantot és az Eclipse kupét, a helyükre kompakt modellek érkeznek. Nem csoda, hogy így döntött a japán gyártó: az Amerikában gyártott típusok már a kutyának sem kellenek.

galant

A Mitsubishi már a válság előtt is komoly bajban volt Észak-Amerikában, a recesszió után pedig tovább romlott a helyzet. Pedig követték a bevált receptet, és külön fejlesztettek az amerikaiak szája íze szerint, sőt, helyi üzemük készíti a Galant szedánt, az Eclipse kupét és az Endeavour nevű hobbiterepjárót, de a három típusból a kezdetektől hiányzott az a kis többlet, ami kiemelte volna a tömegből. Sem a minőségükkel, sem az árukkal, sem formatervükkel nem tudtak többet mutatni, mint a konkurencia, ami meg is látszik az eladásokon: a 200 ezres kapacitású gyárban alig 30-40 ezer autó készül éves szinten.

eclipse

A tervek szerint 2013-ra átszerszámozzák az amerikai üzemet, és az Outlander illetve a Lancer egyes változatait gyártják majd. Emellett Észak-Amerikában is bemutatják a Global Small Car tanulmány szériaváltozatát, egy takarékos kisautót, amelyből többet szeretnének eladni évente, mint a három leköszönő nagykocsiból együttvéve. A nagy Mitsubishiknek viszont befellegzett, legalábbis egyelőre: rövidesen a Lancer lesz a cég legnagyobb személyautója, és úgy néz ki, ez hosszabb távon is így marad.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.