Anya 10 millióssal megy boltba
„A legtöbb ügyfelünknek szüksége van egy kis, városi autóra: nekik lehet ésszerű választás a Cygnet.” – mondta Dr. Ulrich Bez, az Aston Martin vezérigazgatója még a tavalyi év közepén. A prémium autómárka bevételei mintegy harminc százalékot estek 2008-ról 2009-re – a törpeautót az eladások fellendítése miatt alkotta meg a cég.
A hírek szerint 2011 áprilisában vehetik át az első vevők az új Cygnetet, mely gyakorlatilag nem lesz más, mint egy felcicomázott Toyota IQ. Hogy az érdeklődők szívesen kifizetnek-e egy C-osztályos Mercedes árát a kisautóra, még kérdéses: Dr. Bez biztos a sikerben, és az eddigi felmérések szerint is jól fogyó státuszszimbólum lesz a mini Aston Martin.
Az előzetes árkalkulációk egyébként bejöttek: a hivatalos kommüniké szerint 30 995 font, azaz bő 10 millió forint lesz a Cygnet induló ára. A Toyota IQ-tól mindössze az első hűtőrácsban, az exkluzív, prémium minőségű anyagokat felvonultató belső térben, a fűtött első ülésekben és a felnikben fog eltérni, minden más, így az 1,33 literes, 97 lóerős, 123 newtonméteres maximális nyomatékú benzinmotor is megegyezik.
Az alapmodell mellett már most piacra dobnak két speciális kiadást is (White és Black), melyek egyedi fényezéssel, kissé módosított belső térrel jönnek ki a gyárból, illetve ajándékba jár hozzájuk egy öt darabos Bill Amberg táska szett.
A Cygnetet kizárólag Európában forgalmazzák majd, bár a vezetők minden erejükkel azon vannak, hogy más földrészekre is eljuthasson a kisautó.