Meglepő, hogy a koreaiak nem egy kompakt modellbe, mondjuk a Cee'dbe szerelik legerősebb négyhengeresüket, hanem az új Sportage-be, de végülis létezik logikus magyarázat.
Tény, hogy a Kia kínálatából eddig az igazán erős modellek hiányoztak, de úgy néz ki, változik a helyzet. Egyelőre Kanadában mutatták be a Sportage SX-et, amelybe a Hyundai Genesis Coupéból már ismert kétliteres, 274 lóerős turbós négyhengerest építették be. A brutális motorhoz egyelőre csak hatfokozatú automata váltót kínálnak, de valószínűleg így is brutális a hobbiterepjáró dinamikája. Elsőre talán jobb ötletnek tűnhetne, ha valamelyik alacsonyabb, sportosabb karakterű modellbe szerelnének hasonlóan erős motort, de nem volna sok értelme csak az első kerekekre szabadítani ekkora teljesítményt. A Sportage azonban eleve létezik összkerék-hajtással, így a kivételesen nagy teljesítmény átvitele sem okozhat gondot.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az SX változat megjelenik-e Európában, és ha igen, mikor, de az az érzésünk, a koreaiak lassan ráébrednek, hogy a sportos arculathoz kellene néhány indokolatlanul erős autó – másképp egyszerűen nem megy.