Dakar-Volkswagen, utcára
A gyáriak szerint ez a világ legjobb képességű utcai SUV-ja. Alighanem igazuk is van, hiszen a Race Touareg 3 Qatar csak a festésében és kényelmesebb belső terében tér el a versenyautótól.
Rég nem divat, hogy az autógyárak versenyautóiból utcai változatot készítsenek: a versenyszabályok ma már nemigen követelnek meg ilyesmit, így meglepő, hogy a Volkswagen egy ilyen gépet mutat be, méghozzá a Dakar ralin használt prototípus rendesen kibélelt, polgári változatát a Katari Autószalonon. Egyelőre tanulmányautó a Race Touareg 3 Qatar, de könnyen lehet, hogy néhány arab olajsejk ráharap az ötletre, így akár egy kisebb sorozat legyártása sem elképzelhetetlen.
Az eredeti mechanika – a 2,5 literes, 306 lóerős öthengeres turbódízel motor, az ötfokozatú szekvenciális váltó, a három kerámiatárcsás ZF-Sachs kuplung és az összkerék-hajtás gyakorlatilag érintetlen maradt, bár a kényelmesebb belső tér miatt valamivel nehezebb lett az utcai változat. A gyorsulása így is fantasztikus, hat másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t. A végsebességről nincs adatunk, de a versenyváltozat legfeljebb 188 km/h-val képes haladni, így valószínűleg a Qatar sem gyorsabb – igaz, ezt a tempót akár az épített utakat elhagyva is elérheti.
Az utcai prototípus különlegessége a teljesen új belső tér, amelyet rengeteg karbonszálas műanyag felület, és fém díszítés tesz jellegzetessé. A versenyautó-hangulat persze megmaradt: van bukókeret, amely ennél a típusnál a vázszerkezet szerves része, de a műszereket helyettesítő digitális kijelző és a középkonzol kapcsolói is a versenyautó-alapokról árulkodik. Ugyanakkor a váltókart, a bajuszkapcsolókat, a középkonzolt és a műszerek keretet láthatóan kezelésbe vették a formatervezők, hisz ezek az eredeti Dakar gépben célszerű, de ronda alkatrészek.
Elég valószínűtlen, hogy az utcán is használható brutális verseny-terepjáró valaha is túljut a koncepcióautó-fázison, bár elviekben nem kizárt, hogy egy méregdrága, legfeljebb néhány száz darabos sorozatot legyártsanak azok számára, akik képesek és hajlandók megfizetni a telivér versenytechnikát.