Volvo V60 kétliteres fogyasztással
Több mint 280 lóerős, de csak 1,9 litert kér száz kilométerre. Ez volna a tökéletes autó? Nem valószínű.
A Volvo olyan autót készített, amilyenről gyerekként álmodik az ember: nagyon erős, nagyon takarékos, nagyon praktikus. Legalábbis papíron. Mindezt egy elég egyszerű hibrid hajtáslánccal érik el, ahol a dízelmotor az első, a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. A gyáriak azt mondják, a 2,5 literes, 215 lóerős öthengeres turbódízel és a 70 lóerős villanymotor segítségével 1,9 literes átlagfogyasztás érhető el 100 kilométeren, és 50 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás. A trükk valószínűleg az, hogy a villanymotort tápláló 12 kWh-s Li-ion akkumulátor az elektromos hálózatból is tölthető, és ezt úgy vették a fogyasztás számításakor, mintha ingyen energia volna – azaz az autóval tisztán villamos üzemben megtett távolságot 0 fogyasztással vették figyelembe.
Hasonló számítási trükkel a GM is próbálkozott a Chevrolet Volt esetében, de az nem vált be: az Egyesült Államok környezetvédelmi ügynöksége felfedezte a csúsztatást, és megállapította, hogy korrektül mérve, azaz ha az akkumulátorban tárolt energia árát is figyelembe veszik, a Volt valójában alig fogyaszt jobban, mint egy közönséges hibrid. A V60 hibrid változata is könnyen juthat ugyanerre a sorsra, mivel szintén az észak-amerikai piac a típus elsődleges célpontja.
A konnektoros Volvót, amelyet a Vattenfall nevű svéd energiaszolgáltató segítségével fejlesztettek ki, a Genfi Autószalonon mutatják be március elsején, arról azonban, hogy lesz-e szériagyártás, és ha igen, mikor, egyelőre nem beszél a gyártó.