Új VW Beetle, leplezetlenül
A második generáció karakterében jobban emlékeztet az eredeti Bogárra, az arányai pedig határozottan sportosak. Lehet, hogy célszerűbb nem lesz, viszont könnyen szerezehet újabb vásárlókat a Volkswagennek.
Az első New Beetle érdekes pályát futott be. Múltidéző, gömbölyded formáival divatot teremtett, és az első két-három évben egyszerűen nem tudtak belőle eleget gyártani, később viszont, ahogy előtérbe kerültek a hibái, gyors hanyatlásnak indultak az eladások. A formaterv is hamar öregedett, így épp csak megérte gyártásban tartani. A Volkswagen épp ezért módosította a koncepciót, mielőtt hozzálátott az új generáció kifejlesztéséhez. Az új modell alacsonyabb lesz, hosszabb orr-résszel, és határozottan lendületes vonalakkal – nyilván abban a reményben változtatták meg így, hogy a fiatalabb vásárlók számára is vonzóvá váljon. Valószínűleg nem lesz sokkal praktikusabb, mint az elődmodell, viszont nem is ad okot rá, hogy ilyesmit várjanak tőle.
A Volkswagen világszerte kínálja majd a típust, de a bemutató sorrendjéből azért sejthető, hogy hol várnak tőle igazán jelentős sikereket. Elsőként Kínában lesz látható áprilisban, majd néhány héttel később Észak-Amerikában is leleplezik. Az európai premier azonban csak őszre várható, alighanem a Frankfurti Autószalonon találkozhatunk először az itteni változattal. Ennek részben nyilván az az oka, hogy míg Kínában és Észak-Amerikában csupán néhány változat megjelenése várható, addig Európában elvárás a széles motorválaszték. Ha igaz, nálunk 1,4 literes, 122 és 160 lóerős TSI turbómotorokkal és 1,6, illetve 2 literes dízelekkel kínálják majd. Kínában valószínűleg régi vágású, de olcsó 1,6 literes benzinessel lehet majd megvenni, Észak-Amerikának pedig 2,5 literes, 170 lóerős, öthengeres benzinmotorral, és talán egy hasonló teljesítményű kétliteres dízellel lesz elérhető.
A New Beetle második generációját aligha fogadják majd olyan zajosan, mint az elsőt tizenhárom éve, de a VW joggal reménykedhet benne, hogy nem is felejtik el olyan gyorsan.