Váratlanul népszerű a VW Phaeton
Már úgy nézett ki, az autóipar legnagyobb bukása lesz a luxus-Volkswagen, míg be nem következett a váratlan fordulat.
Kiderült, hogy egyszerűen csak rossz helyen próbálták eladni a Phaetont. Európában a kutyának sem kellett, hisz errefelé csak az igazi presztízsmárkák tudnak labdába rúgni, a VW pedig nem elég nagy név az Audi, a BMW, a Mercedes, vagy akár a Jaguar mellett. Amerikában is hasonló volt a helyzet, annyi különbséggel, hogy ott az Acura, a Cadillac, az Infiniti, a Lexus és a Lincoln is nagypályásnak tűnik a VW mellett. Van azonban egy tökéletes piac a Phaeton számára, amelyet csak most fedezett fel a Volkswagen: Kína. A távol-keleti országban a VW volt az egyik első külföldi autómárka, amely még az 1980-as években jelent meg, és az ismertsége is ennek megfelelő. Ráadásul a módos kínaiak körében igen népszerűek a sofőrös limuzinok.
Az eredmény: a drezdai üzemben tavaly 7500 Phaeton készült, 30%-kal több, mint egy évvel korábban, és az idén további 15-20%-os keresletnövekedésre számítanak. Így elképzelhető, hogy Ferdinand Piech álma, amely sokáig rémálomnak tűnt a vállalat számára, végül mégis valóra válik: lesz olyan sarka a Földnek, ahol a Volkswagen luxusautók népszerűbbek lesznek, mint a 7-es BMW-k vagy az S osztályú Mercedesek.