Aki egy olajos, koszvadt műhelyt képzelne el kék kertésznadrágos szakikkal, az téved: a McLaren teljesen máshogy képzeli a sportkocsigyártást.
A gyártás beindításának alkalmából a McLaren közzé tett egy képsorozatot az MP4-12C előállításának egyes lépéseiről, ami igencsak tanulságos: ugyanolyan patikatisztaságú terekben rakják össze a sportkocsit, ahogy az F1-es gépek is készülnek. Évi néhány ezer autó legyártásához persze nem kell konvejoros gyártósor, de mégsem gondoltuk, hogy ennyire sok kézi munkával állítják össze az autókat. A szerelés guruló álványokon történik, és egyszerre többen szerelik be az alkatrészeket a karosszériába.
A fotókon jól látható az autó szerkezete is: a vázszerkezet alapját képező egybesütött szénszálas műanyag elem, amelyre aztán a karosszéria külső elemei kerülnek. Ez az építési mód is a versenyautók világából lehet ismerős, sőt, ott is a McLaren honosította meg. Még az 1980-as évek elején, az MP4/1-es gépben jelent meg először a karbonszálas vázszerkezet, amely aztán hamar elterjedt, hiszen sokkal merevebb és könnyebb, mint az addig használt alumínium szendvicsszerkezetek.
Az MP4-12C körüli felhajtás persze nem véletlen: a McLarennek meg kell vetnie a lábát az utcai sportkocsik piacán, olyan ellenfelekkel versenyezve, mint a Ferrari, a Lamborghini és a Porsche.