A Peugeot V8-assal vág vissza az Audinak
Az autó neve 90X, és a franciák abban reménykednek, hogy a tavalyi fiaskó után visszajuttatja őket a csúcsra. A dízelháború folytatódik Le Mansban.
Az idei évre nem csak az Audi készít új autót – a V6-os TDI motorral hajtott R18-ast már tavaly az év végén leleplezték – hanem a Peugeot is. Az új szabályoknak megfelelően a franciák is 3,7 literes motort készítettek, de nekik kézenfekvőbb volt V8-ast építeni, hiszen így lényegében csak le kellett hagyni négy hengert a korábbi 5,5 literes V12-esről, azaz megtarthatták a bevált henger- és égéstér-kialakítást. A 90 fokos hengerszögű turbódízel V8-as a gyáriak szerint úgy 550 lóerős lesz, bár ez az elmúlt évek eredményeit nézve nem a legfontosabb adat: Le Mansban a megbízhatóság sokkal többet számít, mint a nyers teljesítmény.
Az idei 24 óráson a Peugeot ismét három autóval áll rajthoz, és a pilóták közt lesz Alexander Wurz, Stephan Sarrazin, Sebastian Bourdais illetve Anthony Davidson is. A franciáknak az idén ismét jó esélyük van nyerni, hiszen az új szabályrendszer miatt a nagy rivális, az Audi is vadonatúj autót épített. Ugyanakkor úgy tűnik, a németek néhány hónap fejlesztési előnyben vannak, hiszen már javában tesztelik az R18-ast, míg a Peugeot nyolchengerese csak január végén készült el.