Kötelező az autók nappali világítása
Mától minden EU tagállamban bevezetendő új autótípust fel kell szerelni nappali fényszóróval, amely a motor indításakor automatikusan bekapcsol. Az új szabálytól a balesetek számának csökkenését várják.
Korábban sok vitát váltott ki a nappali világítás kötelezővé tételének terve, de győztek az ötlet támogatói: mától jogerős a szabály, minden, az Unióban típusengedélyt szerző új típusba kötelező beépíteni a rendszert. A DRL néven is ismert világítás kifejezetten takarékos, a tompított világításhoz képest harmad-negyedannyit fogyaszt, ami érthető is, hiszen nem kell bevilágítania az autó előtti útfelületet, csupán annyi a célja, hogy nappal is messziről láthatóvá tegye az autót. Egyelőre a személyautók és a kisebb haszonjárművek gyártói számára kötelező a DRL beszerelése, de 2012 augusztusától a nehéz teherautókra és az autóbuszokra is kiterjesztik a szabályt.
Korábban is voltak olyan tagállamok, ahol a DRL-t kötelezővé tették, és ezekben az országokban állítólag látványosan csökkent a nappal bekövetkezett baleseket száma. Az Unió illetékesei azt remélik, hogy a nappali világítás segít majd leszorítani a halálos balesetek számát. 2009-ben az EU teljes területén mintegy 35 ezren haltak meg az utakon, azaz bőven van még hova fejlődni.
Magyarországon jelenleg csak lakott területen kívül kötelező a tompított fény használata nappal, de a DRL bevezetésével egy-két évtizeden belül értelmét veszti a szabály, hiszen minden jármű automatikusan világít majd haladás közben.