Könnyedén lenyomhat egy Mustangot, de a gyerekeket is elviheti az óvodába. A Dodge Charger SRT8 persze inkább látszik veszélyesnek, mint célszerűnek.
A Charger vonásain nemrég finomított a Chrysler, de már akkor sejthettük, hogy rövidesen elkészül a sportos csúcsváltozat is, a szokásos amerikai stílusban. Így is lett: a sportos vonalú cirkálóba bekerült az új, 6,4 literes HEMI V8-as, amely 465 lóerős és 630 Nm a maximális nyomatéka. Ekkora erő már bőségesen elegendő, hogy a közel 1,9 tonnás karosszériát is könnyedén gyorsítsa. Az autó végsebessége így 280 km/h körül lesz, és 4 másodperc körüli idő alatt gyorsulhat 100 km/h-ra. A sebességváltó persze automata – hiszen elsősorban Észak-Amerikában próbálják eladni – de a W5A580 jelzésű szerkezet a kormány mögötti fülekkel kézzel is kapcsolgatható, ha valaki közvetlenebb irányításra vágyik az autó felett.
Az SRT-t egyébként nem lesz komplikált megkülönböztetni az alapkivitelektől, hiszen az autó orra – egy kicsit Audis stílusban – egyetlen hatalmas tátott szájnak látszik, legalábbis messziről, mivel a hűtőrács és az alsó légbeömlő közti elemet itt feketére festették. Ettől az amúgy is szép darab autó még ijesztőbb látvány – valószínűleg könnyű lesz vele belső sávot pucolni az autópályán. A típusváltozat persze nem csak a motorjában és a megjelenésében tér el a gyengébb kivitelektől. 20 hüvelykes felniket kap, méghozzá nem ok nélkül: a 14,2 hüvelykes első és a 13,8-as hátsó féktárcsáknak el kell ferniük valahol.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a típus akár Dodge, akár Alfa Romeo néven kapható lesz-e Európában, de fogadni mernénk rá, hogy ha másképp nem is, szürkeimportban érkezik majd néhány példány.