Az új Lamborghini lelke
A régimódi csőváz helyett egy hatalmas szénszálas elem köré építik az új V12-es sportkocsit. Ezzel a Lamborghini ismét nagyot lépett abba az irányba, hogy behozza a Ferrarival szembeni lemaradását.
Az LP700-4 arányaiban és megjelenésében nagyon hasonlít a leköszönő Murcialagóra, de műszaki szempontból fél évszázadnyi előrelépést jelent. Az ok a fotón látható alkatrész, amely egyszerre adja az utascella vázát és a tartja az autó összes többi fő alkotóelemét. Ehhez rögzítik hátul az új V12-es motort és a futóművek segédkereteit, ami jelentősen növeli az autó merevségét. Ezzel egyrészt jelentősen csökkenthető az autó tömege, másrészt fokozható a merevsége, és persze a törésteszteken is sokkal jobb eredmények születhetnek.
A karbonszálas műanyag központi elem teljes tömege 147,5 kilogramm, de a segédkeretekkel és a burkolóelemekkel együtt is csupán 229,5 kilogrammot nyom az üres karosszéria. Emellett a merevsége is megdöbbentő: 35000 Nm nyomaték kellene egyetlen foknyi elcsavarodás előidézéséhez. A karbonszálas alapanyag alkalmazása persze több problémát is felvetett, például hogy hogyan lehet hozzáerősíteni további alkatrészeket anélkül, hogy roncsolódna a szerkezet. Ezt itt alumínium betétekkel oldották meg, amelyeket a gyártáskor ültetnek a szénszálas alapanyagba.
Az Aventador néven emlegetett új Lamborghini bemutatóját március elején tartják a Genfi Autószalonon, azaz már csak néhány hét kell, hogy kiderüljenek a részletek, de már eddig is meglehetősen sok adat került a nyilvánosság elé. Egyebek közt kiderült, hogy egy teljesen új, de a hagyományos receptet követő V12-est terveztek a géphez, amely 6,5 literes, és bő 700 lóerős lesz. Ez előreláthatólag 350 km/h-s végsebesség elérésére lesz elegendő, annak ellenére, hogy ebbe a típusba is összkerék-hajtású erőátvitel kerül.