Úgy tűnik, a BMW feladta az árral szemben úszást, és végleg átnyergelt a sokáig magasztalt hidrogénes hajtásról a villanyautókra. Az elektromos Mini-flotta kiadós tesztelése után rászánták magukat az első sorozatgyártású kék-fehér emblémás autóra is: az ActiveE nem más, mint egy villanyosított 1-es kupé.
A Genfi Autószalonon fogják hivatalosan bemutatni a kétajtóst, de a legfontosabb adatokat már előre közölték: 125 kilowatt, azaz 168 lóerő a csúcsteljesítménye és 250 Nm a maximális nyomatéka, ami kilenc másodperces százas sprinthez és 145 km/h-ra korlátozott végsebességhez elég. A számok alapján kellemesnek tűnő dinamikához nem is kell nagy áldozatot hozni: a fosszilis üzemanyaggal működő 1-es kupéhoz képest egyedül a csomagtartó zsugorodott 200 literre, hogy helyet adjon a vízhűtéses lítium-ion akkumulátoroknak és a teljesítményelektronikának.
Nem fogunk felpattanni a székből a hatósugár hallatán sem – a beígért 160 kilométer átlagosnak számít a villanyautók között, és az öt órás feltöltés egy combos, 32 amperes konnektorról sem világszenzáció. Az X6-os hibridről elirigyelt motorháztető-domborításról és a kipufogócsövek hiányáról azonosítható ActiveE leginkább egy célt szolgál: egy ezer példányból álló lízingflottaként világszerte élesben teszteli a 2013-ra várható Megacity technikáját.