Négy új típussal bővül a Lancia kínálata, bár ezek közül három régi ismerős. Kitalálják, honnan? Persze, hogy a Chrysler szalonokból.
Az Ypsilon az egyetlen igazi újdonság: a kisautó negyedik generációja teljesen új tervezésű, és az elődjétől eltérően három helyett ötajtós. Az autó méretein lényegében nem változtattak, a hossza továbbra is 3,8 méter, a műszaki alapját pedig a Fiat 500-as 30 centivel megnyújtott tengelytávú padlólemeze adja. A motorpark is az ismert Fiat választékból érkezik, a jól ismert 1,2 literes, 70 lovas négyhengeres és 900 köbcentis, 85 lóerős, turbós kéthengeres alkotja a benzines választékot, a dízelváltozatokba pedig az 1,3 literes JTD-t szerelik 95 lóerővel.
A formaterv a Deltával megkezdett Lancia formavilágot követi, lényegében csak összenyomták, és kapott egy fokkal semmitmondóbb ábrázatot. Ez érthető is, hiszen olyan hűtőmaszkot kellett tervezni rá, ahol a Lancia és a Chrysler jelvény könnyen cserélhető, és ez nem túl feltűnő, így a többi részlet sem lehet túlzottan jellegzetes. A típust Európa nagy részén Lanciaként kínálják majd, viszont Észak-Amerikába és Nagy-Britanniába Chrysler Ypsilon típusjelzéssel viszik.
Ennyivel azonban nem ér véget a Lancia modellesője: gyakorlatilag a fél Chrysler palettát sikerült átcímkézni mostanra, így a Chrysler 300C-ből Lancia Thema lesz, a Chrysler 200-ból, azaz a Sebring felújított változatából Lancia Flavia. A nagy egyterű esetében még az átnevezéssel sem bajlódtak, egyszerűen Lancia Grand Voyagernek nevezték el az Európába szánt változatot, megtartva a Chrysler által bevezetett típusjelzést. Gyakorlatilag minden modellen csak a hűtőmaszkot cserélték ki, illetve az elérhető változatok listáját igazították a várható igényekhez. Így a Themának keresztelt 300C például csak V6-os benzin- vagy dízelmotorral lesz kapható, V8-assal nem.
Látszik, hogy a Fiatnál megpróbálják maximálisan kiaknázni a Chryslerben rejlő lehetőségeket, bár egyelőre nem vagyunk biztosak benne, hogy a próbálkozás sikeres lehet. A Lancia ugyanis vagy két évtizede csonka modellválasztékkal vegetált, így nem biztos, hogy néhány átcímkézett Chrysler modell elég lesz a márka gyors feltámasztásához. A kérdés úgy merült fel bennünk, hogy ki vesz például Lancia Flaviát a bejáratott márkák bejáratott típusai mellett, amilyen a Ford Mondeo, a Renault Laguna, az Opel Insignia vagy a VW Passat.