Az új csapott hátú Audi bálna sem kerülhette el a sorsát: azonnal rávetették magukat a tuningmesterek.
Az ABT, az egyik legismertebb Audi specialista a két 3 literes V6-os változatot vette kezelésbe. Szabtak hozzájuk visszafogott, de azért a gyárinál agresszívabb kötényezést, az első lökhárítót teljesen ki is cserélték, hátul négy szögletes kipufogóvég kandikál ki az autó alól, és persze hatalmas, 19 vagy 21 hüvelykes alufelniket válogattak a géphez. Ez azonban csak a felszín: mind a két motor teljesítményét érezhetően megnövelték. A háromliteres TDI V6-oshoz kétféle tuningkészletet kínálnak: az első fokozatban 245-ről 285 lóerőre nő a teljesítmény, a csúcsnyomaték pedig kerek 500 Nm lesz, a második fokozat pedig 310 lóerőt és 610 Nm-es nyomaték-csúcsot hoz. Ez utóbbi esetben már a feltöltőrendszert is alaposan át kell dolgozni. A kompresszoros 3.0 TFSI motorhoz ugyan csak egyféle készlet elérhető, de ez 300-ról rögtön 410 lóerőre húzza a teljesítményt.
A motorteljesítmény növelése persze más változtatásokat is igényelt. A fékrendszer ugyan maradt a gyári, viszont az ABT olyan futóművet kínál az A7-eshez, amely menet közben a sebességtől függően állítja az autó hasmagasságát is.