Ha a McLaren előző modelljét vesszük alapul, az új MP4-12C igazi válságautó. Az F1 ára új korában 970 ezer dollár volt, míg az új modell árcéduláján mindössze 231 400 dollár, mintegy 45 millió forint díszeleg. Igaz, leszálltak a magas lóról az angolok, de így már olyan konkurensekkel kell megmérkőzniük, mint a Ferrari 458 Italia vagy a Lamborghini Gallardo.
Vannak olyan termékek, amelyek magasabb áron jobban fogynak. Elképzelhető, hogy a McLaren F1 is részben ezért volt eladható: akkora presztízsértéke volt már a döbbenetes vételára miatt is, hogy mindenki rá vágyott. Az MP4-12C ilyen szempontból visszalépés, hiszen annyiba kerül, mint egy hétköznapi Ferrari - kérdés, hogy megmaradt-e így a vonzereje.
Kétségtelen, hogy komoly autót raktak össze Wokingban: a mindössze 75 kilós szészálas karosszériába saját fejlesztésű biturbó V8-ast építettek, amely 600 lóerő csúcsteljesítmény mellett 600 newtonméter nyomatékot képes leadni. A szárazkarteres kenéstől az aktív futóművön keresztül a hétsebességes duplakuplungos váltóig minden versenytechnikára utal, de a luxusautókba kötelező klímáról, elektronikus segédeszközökről és parkolóradarról sem feledkeztek meg.
A menetteljesítmények magukért beszélnek. 330 km/h a végsebesség, százra 3,3, kétszázra 9,1 másodperc alatt gyorsul, de talán a legmegdöbbentőbb a fékezési adat: 100 km/h sebességről 30,5 méter alatt képes megállni a mindössze 1434 kilós autó. Az egyetlen kérdés, hogy mennyire kíváncsi a célközönség a fölényes technikai arzenálra - elég jól cseng-e a McLaren név ahhoz, hogy el tudják adni a tervezett évi 1000 darabot.