Az új BMW M5-ös kémfotóinak özöne mellett szép lassan csepegtetik az adatokat is a gyáriak: a legújabb pletykák szerint kézi váltós változatot már nem is terveznek belőle.
A Frankfurti Autószalonra beígért 2011-es M5-ösben már szinte biztos, hogy az X5M-ből és X6M-ből ismert dupla turbós V8-as lesz a sokak által egekig magasztalt pörgős V10-es helyett. Egyedül a lóerők számát találgatjuk még, de nagyot nem fog tévedni, aki 580 körülire saccolja. Nagy kérdés viszont, hogy milyen váltót párosítanak a 700 Nm körüli nyomatékot produkáló motorhoz.
Egyes források szerint a duplakuplungos M-DCT váltó nem viseli el a V8-as forgatónyomatékát, ők a BMW-nél futótűzként terjedő nyolcsebességes ZF automatára tippelnek. Egyvalamiben viszont nagy az egyetértés: a kézi váltó feltehetően nem lesz már az új M5-ös extralistáján. Emiatt a keményvonalas rajongók ugyan nemtetszésüknek adnak hangot, de a valódi vásárlóközönség úgyis az automatát választaná: az M5-ös mindig is inkább öltönyös, mint bukósisakos autó volt.