Tovább puhul a Honda Civic
Bemutatták a kilencedik generációt, de a Type-R legendás sportmotorját hiába keressük benne. Úgy néz ki, a Civic már nem lesz több egyszerű háztartási gépnél.
A Honda egyelőre a Civic észak-amerikai változatait leplezte le: a kétajtós kupét és a négyajtós szedánt. Ez utóbbi persze Európában is felbukkanhat, ezért egyáltalán nem mellékes, hogy hogyan sikerült. A japán tervezők sokat nem változtattak az eredeti koncepción: az autók arányai és méretei sem változtak látványosan, csak a részleteken igazítottak egy keveset. A szedán valamivel lendületesebbnek tűnik, mint korábban: az oldalablakok alacsonyabbak, a tetőív dinamikusabb, az orr-rész egységesebb lett. A kupénál láthatóan a kétajtós Accord stílusából merítettek, legalábbis erre utal a masszív szélesítés a hátsó kerekek körül.
Az amerikai Civicekbe háromféle motor kerül majd. Az alapkiviteleket a nálunk is ismert 1,8 literes, 140 lóerős négyhengeres hajtja majd, a hibridbe 1,5 literes motor kerül, a sportos csúcsmodellbe pedig 2,4 literes, 200 lóerős négyhengerest szerelnek – amelyet eddig az Accord alapmotorjaként ismertünk – az azonos teljesítményű pörgős kétliteres helyére. Így az ős-VTEC motorok utolsó hírmondója is eltűnik a kínálatból, nyilván az egyre szigorúbb környezetvédelmi szabványok betartása érdekében.
Ha minden igaz, a Honda az európai Civic leváltásával sem vár már sokat – valószínű, hogy még az év első felében leleplezik majd.