Furcsa, hogy a hibridláz kitörése óta senki nem vette a bátorságot, hogy megépítse a dízelmotoros, konnektoros, párhuzamos felépítésű kombinációt. A Volvónak kellett megtennie az amúgy teljesen logikus lépést - Genfben már be is mutatják a V60 konnektoros hibridet.
Ezzel a svédek verhetik a mellüket, hogy övék az első ebből az alfajból, és talán joggal lehetnek büszkék. Bár semmi olyat nem tettek bele, ami világújdonság lenne, de végre összerakta valaki a létező műszaki megoldásokat egy életképesnek tűnő, sorozatgyártásra érett autóban.
Sőt, a V60-as nemcsak életképesnek tűnik, hanem kifejezetten izgalmasnak. A hátsó tengelyt hajtó villanymotor 70 lóerőnek megfelelő teljesítménye a hagyományos fronthajtásra használt 215 lovas öthengeres dízellel együtt 6,9 másodperc alatt gyorsítja a kombit százra, ráadásul a sofőr választhatja ki, hogy milyen energiaforrást szeretne használni. Tisztán elektromos hajtással 50 kilométer a hatósugár, hibrid üzemmódban állítólag 1,9 literes fogyasztásra képes, örömködésre pedig ott a Power gomb, amellyel mindkét motorból a legnagyobb teljesítményt lehet kicsiholni.
A Volvo tudatosan egy meglévő modellbe passzírozta bele a 12 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort és a kompaktnak tűnő villanymotoros egységet. Más stratégiát választottak, mint a Toyota, amely direkt megkülönbözteti a hibridjeit a többi modelltől - ezzel a Volvo talán azt akarja üzenni, hogy nem kell csodabogárnak lenni, hogy takarékoskodjunk az erőforrásokkal. Szerintük bőven ellensúlyozza a technikatöbblet előállítását és ártalmatlanítását az életciklus alatt megspórolt üzemanyag. Már csak az a kérdés, hogy mennyiért adják majd a V60 hibridet, ha egy év múlva kapható lesz.