Forma 1-es technika a Mini Rocketmanben
Rengetegen imádják a Minit, és ezt ki is használja a márkát birtokló BMW. Szép lassan egész családot épít az újramelegített mítosz köré, de eddig csak nagyobb modelleket hoztak ki, amelyeket ügyes fogásokkal megpróbáltak kicsinek láttatni. A Rocketman végre a másik irány felé mozdul: harminc centivel rövidebb a normál Mininél.
Igaz, még így is tíz centivel hosszabb az 1959-es eredetinél, de erre a tanulmányautóra már rossz lelkiismeret nélkül rá lehet fogni, hogy mini. A helykihasználása ugyan nem olyan zseniális, mint az ősé, de a 3+1-es koncepció nem tűnik rossz ötletnek. A harmadik felnőttnek a hátsó sorban, az előrébb csúsztatott utasülés mögött szorítottak egy teljes értékű helyet, míg a sofőr mögött inkább csak egy sporttáskát helyeznénk el, de a BMW állítása szerint rövid útra némi rábeszéléssel be lehet kényszeríteni egy negyedik személyt is.
Nem is a Toyota iQ-szerű belső, hanem az anyagválasztás a meghökkentő a Rocketmanben. Tudjuk, hogy a BMW bensőséges viszonyt ápol a szénszálas erősítésű műanyaggal, de a futurisztikus villanyautókon kívül eddig nem mutattak karbonból készült utascellás tanulmányt.
A zsugorított Mini nemcsak ezzel hívja fel magára a figyelmet, hanem az átlátszó tetőbe mart, angol zászlót jelző mintával, ami persze ugyanúgy csak a tervezők játszadozása, mint a szokatlanul nyíló ajtók és fedelek. A gyár hivatalos álláspontja szerint ugyanis nem akarják sorozatgyártáshoz visszabutítani a Rocketmant, hanem puszta tanulmányról van szó. Azért ha körberajongja a közönség az új jövevényt a Genfi Autószalonon, nem valószínű, hogy dacosan ellenállna a müncheni vezetőség - nem lepődnénk meg, ha elkezdenének reszelni egy valóságtól kevésbé elrugaszkodott mini Minit.