Volkswagenek, olasz ízléssel
Ezeket az autókat már nem a gyári kutyaütők rajzolták, hanem az Italdesign profijai. Nem feltűnő egyik sem, de unalmasnak sem neveznénk.
A Volkswagen alig egy éve vásárolta be magát az Italdesign stúdióba, egyértelműen azzal a szándékkal, hogy az olasz cég tervezőinek segítségével készíthessen mutatósabb, érdekesebb autókat. Íme az első eredmények: Giugiaro mester és csapata egy Polo és egy Scirocco formatervét készítette el, egy kicsit másképp, mint megszoktuk. A legjobb az egészben, hogy a tervezők tartották magukat a VW-re jellemző egyen-orrkialakításhoz, sőt, a farrészt sem komplikálták túl, mégsem érezzük a tervek láttán, hogy túl egyforma a két autó. Azaz megpróbálták orvosolni a márka legnagyobb baját, hogy az egységes arculat eltapossa az egyes modellek karakterét.
Az Italdesign-féle egyen-orr egész érdekes: a hűtőrács összeolvad a kifelé keskenyedő fényszórókkal, olyan érzést keltve, mintha a VW jelvénynek két hosszú szárnya nőtt volna. Hátul az ingerszegénységet egy fekete, üveg-hatású kerettel oldották az ablak körül, amely a lámpatesteket is magában foglalhatja. Az újdonság azonban az, hogy az autók oldalról is kinéznak valahogy. A Polo-tanulmány hatalmas, az övvonal alá lógó oldalsó ablakokat kapott, amitől az autó nem csak külsőre válik egyénibbé, de belül is szellős hatást kelthet. A Sciroccónál épp ellenkezőleg, egészen meredeken emelkedik az oldalablakok alsó pereme, egész lendületessé téve az összképet. Ráadásul a felületeket is megtöri itt-ott egy-egy jól elhelyezett él, amitől a Volkswagenekre jellemző, kissé szürke összhatásnak nyoma sem maradt.
Ezek persze csak az első tanulmányok, amelyeket az Italdesign a Volkswagen számára készített, de jól mutatják, hogy az olasz stúdió igenis hozzájárulhat a németek jövőbeli sikereihez. Élőben a Genfi Autószalonon állítják ki a két koncepcióautót, de ahhoz, hogy a Giugiaro-stílus a szériamodelleken is megjelenjen, valószínűleg még éveknek kell eltelnie.