Elpusztul a dájnamik lájn?
Van rá némi halvány esély, hogy a Seat szűk esztendőinek vége – legalábbis erre enged következtetni a cég legújabb modellje, az IBX.
A Seat az évtized első felében kezdte használni az aktuális egyen-stílust, amely eleinte ugyan ígéretesnek tűnt, de miután legalább négy típuson láthattuk, kezdett kissé egyhangúvá válni. Mára pedig alaposan el is kopott a sokszor átméretezett egyterű-forma a lefelé konyuló éllel – a címben is szereplő dynamic line-nal – az oldalán. Az új Seat-tanulmányon, az IBX-en azonban már alig akad nyoma az elévült egyen-formáknak, igaz, izgalmasnak azért ezt sem neveznénk jó szívvel.
Az IBX egy kompakt szabadidő-autó, olyasmi, mint a VW Tiguan, csak még egy számmal kisebb méretben és két oldalajtóval. A forma leginkább az Audi aktuális stílusát idézi fel bennünk, csak az olyan markáns megoldások hiányoznak, mint a hatalmas single-frame hűtőrács. Ha eltekintünk attól, hogy ez a Seat nagyon más, mint az elődei, feltűnhet, hogy kevés rajta az eredeti, jellegzetes részlet – a jelvény nélkül simán eladhatnák Fordnak, vagy akár Hyundainak – ami talán nem is rossz irány a márka számára, hiszen a jellegzetes vonalak nem hoztak szerencsét.
A Seat várhatóan komoly modellváltási hullámra készül, amely egyfajta utolsó esély lehet: ha ez a lépés sem segít feljebb hozni az eladásokat, az könnyen a márka megszüntetéséhez is vezethet. A várható irányt pedig az IBX tanulmány mutatja: ha tetszik a közönségnek, a sorozatgyártású Seatok is hasonló stílusban készülhetnek.