Michelisz Norbi körül habzik a víz. Az utóbbi idők egyik legsikeresebb magyar pályaversenyzője, a tavalyi Év Újonca a WTCC-ben, rengeteg örömöt szerzett nekünk, autósport-rajongóknak.
Tudjuk, hogy jóval kevesebb lehetősége van tesztelésre, mint a menőknek, tudjuk, hogy a büdzsé is szűkebb, ennek ellenére ott van és megy, teszi a dolgát, töri a borsot és nyomja a gázt.
Ahogy a szezonkezdés közeleg úgy szaporodnak a pletykák körötte, pedig valójában még csak egy dolog biztos: elhagyja a Seatot. A spanyolok a szezont a tavaly használt dízelekkel kezdik majd, mivel nem készül el idejében az 1.6-os turbómotor, így jelentős lépéshátrányba kerülnek majd a többiekkel szemben és valószínűtlen, hogy a szezon közepétől kezdődően érdemben beleszólnának a bajnokság állásába.
A BMW persze kézenfekvő megoldásnak tűnik, de ott sem minden olyan egyszerű, kemény tárgyalások folynak, hogy Norbi egyáltalán a gyárival megegyezően felkészített autót kaphasson, talán amolyan tisztázásképpen küldött a Zengő Dension Team egy baráti hangú körlevelet. Minden során érződik a feszültség, de nagyon drukkolunk, hogy sikerüljön ott lennie az élmezőnyben. Hogy június 19.-én ne hiába zarándokoljon ki a Totalcar-olvasók keménymagja Brnóba. (Erről lesz még szó a jövőben.)
Michelisz újra a világbajnoki mezőnyben!
Hosszú hallgatás után ez az egyetlen értelmes hír, amivel már elő lehet rukkolni az új esztendőben. Michelisz Norbert a tavalyi legjobb újonc, ismét szerepel a nevezők között a Túraautó Világbajnokságon (WTCC). A Zengő Dension Team a nevezés határidejének zárása előtt, benevezte Norbit 2011 minden futamára. Ez hivatalos infó. Ami mostantól jön nem az viszont már nem az.
Azért nem írtunk semmit, mert nem szeretnénk úgy járni, mint szegény Talmácsi, hogy van egy néhány bejelentés, ami hivatalos is, de végül csak nincs motor a nyitányra (És, mint kiderült, nem is lesz. - a szerk.). Sok minden az utolsó pillanatban derül ki, addig nem merjük mondani, de még elhinni sem nagyon. Nem akarunk csalódást okozni: de rezeg a léc.
A nemzetközi lapok már kombináltak, itthon is elterjedt a hír, hogy BMW-re váltunk. A szabályok által engedett 1.6 turbós motorok akár 30 - 40 lóerő előnyben is lehetnek a korábbi motorokhoz képest, és ez már nem behozható egy egyszerű súlyozással a szabályok oldaláról. A SEAT a szezon felére talán elkészül az új 1.6 turbó erőforrásaival és akkor talán versenyképesebb lesz, mint a TDI, addig pedig tolják a fiúk hatan a kerregő dízelekkel, immáron nélkülünk.
„Hát, a királyok ideje is lejár” - mondta Matula bácsi a nádasban és a legkövérebb rákot is kivette a hálóból. Az éveken át világverő technológiát agyoncsapták az új szabályok, mások fociznak a régi grundokon. Így már értik, miért kell versenyképes technikára is figyelnünk. Ha nem tudunk ütőképes, megbízható autót szerezni, akkor értelmetlenül fogunk körözni és magyarázkodhatunk a gyengébb teljesítmény miatt. Igen, az is igaz, amit sokan megírtak, hogy Curitibában nem leszünk ott. Új az erőforrás, új az autó szinte mindenkinek, nem lehet, hogy verseny közben teszteljünk. Nem kockáztatunk, inkább Zolderre koncentrálunk. Rövidesen bővebb infókkal jövök, remélem, akkor többet mondhatok, ami azt is jelenti, hogy egyre több biztos dolog vesz minket körbe.
Adminisztratíve tehát ott vagyunk, fizikailag sajnos még messze a cél. Az általánosan kialakult gazdasági hangulat láttán, még soha nem volt ilyen messze, de küzdünk érte. Drukkoljanak most is, reméljük, összejön!
Zengő Dension Team