A sportos Audi formaterv és az üvöltő ábrázat talán eléri, amit a levesestányérnyi VW jelvénynek nem sikerült: az európaiak megvesznek egy kompakt szedánt.
Az Audi ugyanolyan fékezhetetlenül bővíti a kínálatát, mint a BMW vagy a Mercedes, de a nagy tempó mellett sem feledkeztek meg az óvatosságról. A legújabb ötlet, az A3-ason alapuló szedán egyelőre csak tanulmányautó, nyilván azt próbálják feltérképezni vele, hogy érdekelné-e a közönséget a puttonyos kompakt. A helyszín sem véletlen: mivel a nyugat-európai vásárlók nem szeretik ezt a kategóriát, ellentétben amerikai és kínai sorstársaikkal, ha itt érdeklődnek iránta, nyilván a világ többi részén is sikeres lesz majd.
A formaterv egyébként igazán lendületes és látványos – már amennyire ez a kifejezés értelmezhető – talán innen jött az ötlet, hogy az Audi Quattro tanulmány hajtásláncát szereljék bele, és RS3 Sedanként tálalják. A 408 lóerős, 2,5 literes, öthengeres turbómotor persze inkább csak ürügy, hogy a formát még feltűnőbbé tegyék, nagy első légbeömlőkkel és malomkeréknyi felnikkel. Jól is áll a 4,44 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,39 méter magas gépnek a visszafogott optikai tuning, és ez egyértelműen a kellemes arányú karosszéria érdeme.
Az az érzésünk, hogy az A3 szedán eladható termék lesz, méghozzá a jó forma mellett a négy karika miatt: nyilván elérhetőbb lesz, mint az A4-es, de hasonló karakter, és nem holmi csapott hátú bevásárló autó. Ráadásul méretei miatt sokkal használhatóbb lehet városban, mint nagyobb testvérei, miközben a épp elég teret nyújt, hogy családi autóként is beváljon.
Az RS3 szedán úgy néz ki, mintha kész autó lenne, és nem tanulmány, de nyilván kell neki még egy kis idő, hogy megérjen a gyártásra. Azért az valószínű, hogy az A3-as modellváltásakor már készen áll majd, így eleve háromféle karosszériával kezdődhet a következő generáció életciklusa.