Nem szerencsés, ha egy új autónál a számok láttán viszket a tenyér, de nem bírunk ránézni a vágy tárgyára. A Wiesmann Spydernek minden adottsága megvan ahhoz, hogy zseniális sportkocsi legyen, csak nehéz olyan szögből megközelíteni, hogy a minden bizonnyal szédületes vezetési élményt ne előzze meg vizuális trauma.
A Wiesmann tulajdonképpen egy jelentéktelen német manufaktúra, amely mindig az aktuális BMW M3-asok technikája köré gyógyít egy kétes esztétikai értékű kádat, de a súlycsökkentés és a tetőnélküliség miatt élvezeti szempontból mégis érdekes jármű jön létre. És ezzel a recepttel annyi profitot tudnak termelni, hogy a bemutatóikat a Genfi Autószalonon tarthassák.
Amit most áttrélereztek a közeli Svájcba, az súlyosabb vétség, mint az eddigi MF-sorozat. A tényeket nézve minden eddiginél letisztultabb koncepció, hiszen nincs se ajtaja, se teteje, de még szélvédője sem, a képek láttán mégsem tudunk őszintén tapsolni. Pedig a 420 lóerős V8-as kétségtelenül jól mozgathatja az ezer kilós szappantartót.
A Wiesmann szerencsére csak tanulmánynak szánta a Spydert, hogy teszteljék a reakciókat. Lehet, hogy nem ártana visszaülniük a rajzasztal mellé.