B5 Touring: M5-ös BMW helyett a családnak

2011.03.03. 13:44

Míg az 5-ös gyári sportváltozata nincs sehol, az Alpina tarolhat azok közt, akik 500 lónál nem adják alább. Most már a kombi sem hiányzik a kínálatból.

A B5 sorozat mindig a BMW M5-ösök kultúr-változata volt: amíg a gyári sportszedánban V10-es szívómotor üvöltött, az Alpina feltöltött V8-ast kínált, hasonló teljesítménnyel. A műszaki különbség azonban eltűnni látszik: az Alpina és a BMW az új 5-öst egyaránt 4,4 literes, ikerturbós nyolchengeressel vadítja meg. A B5-ösbe 507 lóerős motor kerül, azaz pontosan ugyanakkora teljesítményű, mint a leköszönő M5-ös tízhengerese, de ez már nem lesz elég a gyáriak megszorongatására: az M5-ös állítólag legalább hatszáz lovas lesz. Addig azonban, míg a BMW el nem készül a saját változatával, az Alpina még szerezhet néhány vásárlót, és még utána is bízhatnak benne, hogy a kombit a gyárban nem tartják érdemesnek a sportosításra.

Mindenesetre e pillanatban az Alpináé a leggyorsabb 5-ös kombi: 4,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a végsebességet pedig a 300 km/h-ban határozza meg az elektronika. A turbós nyolchengeres papíron még nem is különösebben iszákos: 10,9 liter a hivatalos vegyes fogyasztás 100 kilométerre, ami nyilván gázpedál-simogatós üzemmódra igaz, de egy ilyen erős motortól még így is figyelemreméltó eredmény.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.