Minden Mazda ilyen lesz?
Amikor bemutatták a Shinarit, akkor hintették el a Mazdánál először a Kodo varázsszót. Úgy szólt a fáma, hogy egy új formavilágot testesít meg a nyúlánk négyajtós kupé, amelyet a jövőben minden modellnél alkalmaznak majd. Túlzás lenne ugyan dizájnforradalomnak nevezni a Minagit, amely a Kodo második képviselője, de a lépés iránya nem tűnik rossznak.
Tanulmányautónak nevezi ugyan a Mazda a Genfben kiállított Minagit, de a szeptemberi Frankfurti Autószalonra már elkészül a szériamodell is, feltehetően minimális változtatásokkal. A kompakt SUV lesz az első, amelyben megtestesül a hangzatos nevű SkyActiv filozófia, ami a reklámszöveg alapján a könnyű építést és a hatékony hajtásláncot jelenti. Talán szerencsésebb lenne, ha pontosabban elmagyaráznák, hogy milyen műszaki megoldásokat takar a légitársaság nevének is beillő szócska, akkor nem kellene arra gondolnunk, hogy ezzel próbálja elkormozni a Mazda, hogy nincs még se hibrid hajtásláncuk, se hatékony turbómotorjuk.
Ettől függetlenül sikeres lehet a Minagi, amelyet sajnos nagy valószínűséggel az unalmas CX-5 kóddal látnak majd el, hiszen a kompakt szabadidőautók piacán egyre nagyobb az élet. Aki pedig kompakt városi terepjárót keres, nem feltétlenül fog panaszkodni a pár grammal nagyobb széndioxid-kibocsátásra.