Merész húzás volt a Renault-tól, amikor feltámasztotta a kelet-európai fülnek kellemetlenül csengő Dacia márkát, de bejött. Ráadásul nem csak az úgynevezett fejlődő piacokon, hanem a finnyás nyugaton is komoly darabszámokat adnak el, amire végképp senki nem számított. Most is emelkednek a szemöldökök az internetes forgalmazás híre hallatán, pedig könnyen lehet, hogy ezzel teszik fel a franciák a pontot az i-re.
Hamarosan megkezdik a Daciák online árusítását, úgymond kísérletként, hogy előkészítsék a szélesebb körű internetes forgalmazást, nyilatkozta Gerard Detourbet csütörtökön a Renault képviseletében. Azt tapasztalták ugyanis, hogy ügyfeleik nagy része már mielőtt belépne a szalonba, pontosan tudja, mit szeretne vásárolni. Nem kellett sokáig várni, a Peugeot egyből rákontrázott: fontolgatják, hogy következő Kínában gyártott fapados modelljüket kizárólag az interneten forgalmazzák.
Még ha első hallásra furcsának is tűnik, logikus lépés az online autóárusítás – csoda, hogy eddig senkinek nem jutott eszébe. Helyettesíteni persze nem tudja a kereskedéseket, hiszen próba nélkül cipőt sem vesz az ember, nem hogy autót, de miután meggyőződött arról, hogy a termék számára megfelelő, az alufelnit és az ülésfűtést már talán szívesebben kattintja be otthon a konfigurátorban. Nem is beszélve a flottakezelőkről, akik többnyire ismert modellekből rendelgetnek – nekik igazán felesleges elzarándokolniuk a szalonba.
A kérdés inkább az, hogy mi lesz a kereskedők jutalékával. Hiszen az értékesítőnek ugyanúgy meg kell mutogatnia az autót a szalonban, rá kell beszélnie a vevőt, csak aztán nem nála írják alá a szerződést, hanem a webshopban teszik a kosárba az autót. Ha ezt a problémát nem kezeli ügyesen a Renault, pláne, ha olcsóbban adja a Daciákat az interneten, bajba kerülhet a kereskedői hálózata.