Egy viccből lett a legolcsóbb autó
Egy amerikai szimpóziumon megmutatták a Tata Nano első prototípusát. Ha nem látjuk, mi sem hisszük el.
Egy ötlet első vázlata ritkán hasonlít igazán a végtermékre, de a Tata Nano esetében valóban meghökkentő az eltérés. A kiskocsival kapcsolatban a Tata vezetősége is gyakran emlegette, hogy lényegében a robogók autós megfelelőjét szerették volna megalkotni, de nem gondoltuk volna, hogy a párhuzam ilyen kézenfekvő a számukra. Az első prototípus ugyanis két robogó volt, néhány fémcsővel összefogva, párhuzamosított első kerekekkel, illetve egy tákolt hatást keltő szélvédővel, tetővel és ülőpaddal. A minimalista elképzelés aztán eléggé kinőtte magát – a Tata Nano ugyanis egyszerűsége, és hibái ellenére is minden porcikájában valódi autónak tekinthető, hisz rendes önhordó karosszériája van, futóműve, kormányműve és fékei.
A Tata eddig 250 ezer ilyen autót gyártott és adott el, bár pillanatnyilag nem igazán lelkesednek a lehetséges vásárlók, miután kiderült, hogy néhány vadonatúj példány kigyulladt és porig égett. Így viszonylag nehéz lesz autóba ültetni akár a félmilliárd indiai töredékét, pedig elvileg ennyien engedhetnék meg maguknak, hogy Nanót vásároljanak. Ettől a Nano persze még válhat sikertörténetté, ha sikerül kijavítani a hibáit, és tartani, vagy csökkenteni eleve nevetségesen alacsony, átszámítva félmillió forint alatti árát.