Végre megérkeztek a gyári képek, nem kell többé kémfotókat bogarászni. Igaz, a hivatalos bemutatója még odébb van, de szinte mindent elárultak már az új BMW 6-os kupéról.
Nem kellett hozzá eddig sem nagy fantázia, hogy elképzeljük a korábban bemutatott 6-os kabriót lemeztetővel, így a formájáról fölösleges lenne hosszasan értekezni. A vászontetőnél elegánsabb ívben rajzolták meg a C oszlopot, és a hokiütő is jót tesz az oldalnézetnek. Mit is várhatnánk Hooydonk csapatától, mint egy újabb visszafogott, de a célközönségnek épp elég dögös új BMW-t.
Elődjéhez, a megosztó E63-ashoz képest széltében négy, hosszában mintegy hét centit nőtt, viszont öt milliméterrel alacsonyabb lett, ami mindenképpen jót tesz az arányainak. Még fontosabb talán, hogy a tengelytáv a hosszal együtt megnyúlt, amiért a hátsó ülésen utazók adhatnak hálát, akiknek eddig meglehetősen szűk helyre kellett bepasszírozniuk magukat. Ettől függetlenül hivatalosan 2+2-es maradt a 6-os.
Kétféle benzinmotor közül lehet választani egyelőre: a 650i-ben a jól ismert dupla turbós, 4,4 literes, 407 lóerős V8-as teszi a dolgát, míg a 640i-nek csak egy háromezres sorhatos jutott, 320 lóerővel és 450 Nm-rel. Egyébként is jellemző a spórolás a kisebbik hatosra, hiszen alapból jár hozzá stop-start rendszer, de ennél is tovább feszítették a húrt a müncheni mérnökök: perverzek Eco-Pro üzemmódba kapcsolhatják a spúr-hatost, ami a visszafogottabb motorteljesítmény mellett a klímától a tükörfűtésig mindent üzemanyag-spórolásra hangol, és a vezetőt is takarékos vezetésre motiválja. A sajtóanyagból sajnos nem derül ki, hogyan.
Természetesen minden rendelkezésre álló elektronikus kütyü is rendelhető a 6-oshoz, az infrakamerától a sávtartó asszisztensig, és akár 10,2 colos képernyőt is belefaragnak a műszerfal domborulataiba. De a leendő tulajdonos lehet, hogy jobban fog örülni az állítható keménységű futómű komfort fokozatának, amit sokszor hiányoltunk a nagyobb BMW-kből.
Ha olcsó lenne, valószínűleg nem is kellene a potenciális vásárlók felének, úgyhogy előkeresték a vastag ceruzát Münchenben: 74 700 euró a 640i alapára, míg a V8-asért minimum 85 700 eurót kell átutalni. Forintra lefordítva húsz és fél, illetve huszonhárom és fél millió lenne a két összeg, de az itthoni árra még rájön a regadó is. Ennél kicsivel több pénzért már meg lehet kapni például a Jaguar XKR-S-t is, ami bár nem német, azért elég izgalmasnak tűnik.