Elhunyt a nyomatékkirály
Ismerik önök ezt az embert? Így talán nem is, de ha azt mondom, hogy ő Richard Hamann, a Hamann Motorsport alapítója, úgy már jó eséllyel fejéhez kap mindenki.
Sajnos pár nappal ezelőtt (március 17.-én) hosszú betegség után elhunyt, 54 évesen távozva ebből a világból, melyben kétségkívül megtalálta - és megérdemelte - a helyét.
Mert, amit sokan nem tudnak, Richard Hamann nem csak annyit tett, hogy 1986-ban létrehozta saját tuningcégét, hanem azon kevés tuner-királyok közé tartozott, aki nem csak ugatta a vezetést, hanem pontosan tudta, milyen a jó autó.
Persze óhatatlanul is eleget tett a mindenkori piac elvárásainak, jó és ügyes menedzserhez illően mindig képes volt továbblépni és borzalmas műanyag kitek árán is, de fenntartani a céget. Sokan csak ezt az oldalát ismerték, a magazinok címlapjain szereplő show-autókat, a csillogást és a nagy felniket. Pedig az igazán hozzáértők jól tudták, hogy a Hamann Motorsport műhelyeiben kőkemény versenytechnika és világsznívonalú részegységek: motorok, futóművek készültek. Ezek aztán nem egyszer utat találtak egy-egy bivalyerős BMW-be vagy Mercedesbe, Porschéba.
Hamann maga is versenyző volt (20 éven keresztül) és maradt is örökre. A zabolázatlan nyolcvanas években megállta helyét az ultrakemény DTM-ben, háromszoros túraautó-bajnok lett az M1-es BMW-vel, a Gruppe C-prototípusaiban és a Formula 3-ban is otthon érezte magát. Hétszáz rajtból háromszázszor került a dobogóra. Ráadásul több száz győzelmet és trófeát halmoztak fel azok, akik az általa felkészített autókkal álltak rajthoz.
Vállalkozása kezdeti nehézségei után egyre jobb nevet szerzett magának a piacon, látják, önök is tudták, kiről is van szó, és sok más, nagynevű kollégájától eltérően, ő sosem keveredett tisztességtelen helyzetekbe, kétes kimenetelű üzletekbe.
Richard Hamann egyszerűen értette a dolgát. Az utcán és a versenypályán is. Nyugodjék békében!