Nem törvényszerű, hogy valaki milliókat fizessen, ha csak ritkán van szüksége autóra. A BMW most azzal kísérletezik, hogy az ilyen alkalmi autósok igényeit is kielégítse.
A DriveNow fantázianevű rendszer a BMW és a Sixt autókölcsönző együttműködése révén állhat fel, egyelőre két német nagyvárosban. Münchenben 300 Minit és 1-es BMW-t állítanak szolgálatba április elsejétől, de hogy nem tréfálnak, azt az mutatja, hogy még az idén üzembe állítják a berlini DriveNow állomásokat is, összesen 500 autóval. Az elképzelés lényege, hogy a városban letett autókat az interneten keresztül bárki lefoglalhatja – a rendszer értelemszerűen a legközelebbit szabad autót utalja ki – az indításhoz pedig csak a jogosítványba integrált chip kódjaira van szükség. A foglalásért rögzített alapdíjat – egy Mini Cooper esetében 29 eurót, azaz átszámítva úgy 7800 forintot – kell fizetni, a használat díja pedig további 29 cent, azaz 78 forint percenként. Ez óránként 4662 forintos költséget jelent. A jármű le is foglalható amíg parkol, ez óránként csupán 10 centbe kerül.
Az igazi újítás persze nem is az alacsony ár, hanem az, hogy az autóbérlés így nem igényel különösebb előzetes szervezést, ami eddig fontos visszatartó erő volt azok számára, akiknek csekély autóhasználatuk miatt nem igazán éri meg saját járművet tartani. A BMW és a Sixt Münchenben és Berlinben csupán felméri a lehetőségeket, és ha az üzleti modell működőképesnek bizonyul, később bővítik a rendszert: más városokat is bevonhatnak, illetve az igényekhez igazodva növelhetik az autók számát.
A BMW számára a DriveNow több ígéretes lehetőséget is rejt. Egyrészt így az autói egy részét nem kell értékesítenie, hiszen az autómegosztó rendszer révén néhány éven belül visszajön az áruk, másrészt a rendszert használók alaposabban megismerhetik a cég termékeit, így nagyobb eséllyel választanak BMW-t, ha esetleg mégis szükségét érzik saját autó vásárlásának. A gyártó így 2020-ig egymillió új ügyfél megszerzésére számít csak az új típusú kölcsönzési rendszer kapcsán.