A Mercedes az SL-lel soha nem próbálta követni az autóipar felgyorsult ritmusát: az előző generáció 13 évig maradt a kínálat része, és az aktuális modell is a nyolcadik évét tapossa. A következő generáció fejlesztése azonban még bőven folyik – egyelőre alaposan álcázott prototípusokon.
A ráérős tempó nem is véletlen: ez az a modell, amelynek valóban hibátlannak kell lennie. Az SL méregdrága, és hűséges rajongótábora van, így egy elhibázott modellel évtizedek munkáját dönthetnék romba. Ilyen körülmények között egy-két év fejlesztés már nem számít – a lényeg a tökéletes végeredmény. A fotókon jórészt persze a vaskos álcafólia látható, amely a részleteket hatékonyan takarja el, de néhány részlet így is felfedezhető. Az aktuális modellhez hasonlóan a következő generáció is összecsukható keménytetős lesz, ez már nem is kérdéses, és a bevált arányokon sem változtatnak sokat. A fekete burkolaton átsejlő részletek alapján feltételezhető, hogy az új SL stílusában az SLK visszafogott vonásait követi majd, ami a vásárlóközönséget nézve érthető is. Felesleges formai bravúroskodással többet veszítene a cég, mint amennyit az új vevők révén nyerne.
Ugyanakkor műszaki szempontból nagyot lép előre az SL: várhatóan teljes egészében alumíniumból készül a karosszéria, ami kisebb tömeget, jobb dinamikát és úttartást, illetve alacsonyabb fogyasztást ígér. A motorválaszték várhatóan szinkronban lesz a Mercedes többi nagy modelljében a bemutatás idején használttal, azaz az erősebb gépekbe már a korszerű, turbós V8-as és V12-es motorok kerülnek, míg az alapkivitelbe a nemrég továbbfejlesztett, közvetlen befecskendezéses szívó V6-osok. Nem kizárt, hogy az új generáció már dízelmotorokkal is elérhető lesz, bár a Mercedes eddig távol tartotta az olajkályhákat a nagy kétülésestől.
Az aktuális SL várhatóan kilenc éves korában, 2012 folyamán adja át a helyét az utódjának, az AMG-féle csúcsmodellek érkezésére viszont nem számíthatunk 2013 előtt.