Halálra ítélt kínai klónok a kikötőben
Egy rövid ideig Magyarországon is kapható volt a Shuang Huan CEO, amely valószínűleg a BMW X5-ös első generációjának legjobban sikerült kínai másolata. A baj is ebből a feltűnő hasonlóságból fakad: a BMW beperelte a németországi forgalmazót, és nyert.
Így a China Automobile Deutschland, amely Európába hozatta a terepjárókat még valamikor 2007 és 2008 fordulóján, nem viheti be Németországba a szállítmányát, mivel a bírósági ítélet hamisítványnak ítélte a CEO-kat, és elrendelte a megsemmisítésüket. Így az autók egyelőre beragadtak: a rotterdami kikötő egyik raktárában állnak, és egyre vastagabb rétegben lepi őket a por. A Kínába való visszaszállítás túl költséges volna, de máshová sem nagyon vihetik a gépeket, így lehet, hogy a végén tényleg a megsemmisítés lesz a legjárhatóbb út, hiszen a raktározás is komoly költségekkel jár.
Nem ez az első eset, hogy Kínából efféle másolatokat hoz be valaki, és belebukik a próbálkozásba. Korábban hasonlóan torpedózta meg a Daimler egy Smart ForTwo másolat forgalmazását Európa néhány országában, ahogy a Fiat is akadályozta, hogy a Great Wall ide hozza a Panda másolatát, a Peri nevű kiskocsit.